Apparaat compatibiliteit:

Met track en trace systemen kunnen klanten inzicht krijgen in de geschatte bezorgtijd, mogelijke vertragingen en de huidige locatie van hun pakketten. Daarnaast kunnen verzendbedrijven met deze systemen hun operaties efficiënt beheren, routes optimaliseren en eventuele problemen tijdens het transport aanpakken.

Verschillende verzenddiensten

In Nederland zijn er een aantal verzendpartijen die het meest gebruik maken van Track & Trace; waaronder DHL, DPD, PostNL en TNT. Boxstuff heeft de voor- en nadelen van elke partij vergeleken en onderzocht.

DHL

Nadat je betaald hebt ontvang je direct een Track & Trace code van DHL. Om jouw pakket te volgen dien je jouw zendingsnummer en postcode in te vullen in het online portaal van DHL. Nadat dit gelukt is kun je de bezorgtijd en eventuele vertragingen terug vinden. Bij brievenbuspost is geen Track &. Trace code beschikbaar.

DPD

Bij een bestelling die wordt geleverd door DPD krijg je altijd per mail een 14-cijferig pakketnummer. Als je jouw pakket wilt traceren heb je aan de hand van dit nummer twee opties. Óf samen met het pakket nummer jouw persoonlijke sms-code invullen óf jouw postcode.

Als je een keuze hebt gemaakt en je al jouw gegevens hebt ingevuld krijg je de benodigde informatie over jouw pakket te zien.

Het kan zijn dat er nog geen informatie beschikbaar is op de track and trace pagina van DPD. Je krijgt dan bijvoorbeeld de status: Order informatie is doorgegeven aan DPD. Het pakket moet eerst ontvangen worden door de vervoerder en de eerste scan krijgen voordat er informatie zoals leverdatum bekend wordt gemaakt.

Onze ervaring leert dat pas later op de avond data zoals bezorgdatum beschikbaar wordt gemaakt.

PostNL

Om bij PostNL jou verzendinformatie te ontvangen heb je jouw persoonlijke barcode nodig die mee wordt gezonden bij jouw bestelling. Als een pakket vanuit Nederland komt begint deze code met 3S. Verder heb je een no answer code of een internationale barcode die beginnen met CD of KB.

Als je deze barcode hebt gevonden kun je deze samen met jou postcode en het land van aankomst invullen om al jouw Track & Trace informatie in te zien.

TNT

Bij TNT werkt het Track & Trace process aan de hand van een zendingsnummer of klantreferentie. De klantreferentie is een optionele referentie die tijdens het boeken is toegevoegd aan de zending. Verder krijg je jouw zendingsnummer altijd via de mail na een bestelling.

Na het invullen van jouw zendingsnummer krijg je direct de info te zien die jij nodig hebt.

Track & Trace bij Boxstuff

Bij Boxstuff maken wij al jaren lang gebruik van de verzenddiensten van DHL; dit betekend dat jij als klant na een bestelling direct jouw persoonlijke zendingsnummer ontvangt en binnen no-time de informatie ziet over jouw bestelde verzendartikelen!

Is het nog niet duidelijk of heb je nog een vraag? De klantenservice Boxstuff is op werkdagen te bereiken van 08:30 tot 17:00 om jou te helpen!